tisdag 15 oktober 2013

Gammalt men nytt

För ett tag sedan bestämde sig min farfar för att det var dags att flytta in på hemmet, med det kom flyttning, städning, rensning och gamla minnen. Kändes otroligt skumt att se sakerna försvinna och lägenheten stå tom. Var uppe och kollade precis innan auktionsfirman kom och hämtade alla sakerna och snodde med mig en gammal pall, farmors halvfärdiga virkade remsor, lite böcker och porslin. Så nu har iallafall en liten del utav farfar och farmor flyttat in i lägenheten och jag kan lova att dessa saker kommer få följa med i många, många år till...

Pallen målade jag om då den var ganska sliten, tyget valde jag dock att behålla. Den översta boken i min lilla bokhög är farfars konfirmationsbibel från 1939... hur häftigt är inte det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar